بهترین جایگزین تخم مرغ در آشپزی

  1. خانه
  2. دانستنی
  3. بهترین جایگزین تخم مرغ در آشپزی
بهترین جایگزین تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای مقوی، سالم و مغذی است که علاوه بر محبوبیت در میان مردم کاربری متفاوتی دارد. اما گاهی افراد به دلایل متعددی از خوردن این غذای لذیذ خودداری می‌کنند. گروهی آن را دوست ندارند، حساسیت دارند و یا ممکن است گیاه‌خوار باشند‌. اشخاصی که به دنبال بهترین جایگزین تخم مرغ هستند، بهتر است بدانند، جایگزین‌های مناسبی برای این محصول خوشمزه وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

 

جایگزین تخم مرغ در آشپزی

گاهی ممکن است در حین آشپزی با سرویس آشپزخانه یا پخت یک غذا متوجه شوید که تخم مرغ ندارید، در حالی که یکی از مواد اصلی آن تخم مرغ است، چندان نگران نباشید، یافتن جایگزین در تخم مرغ چندان دشوار نیست و به راحتی می‌‌توانید از جایگزین استفاده کنید.

سس مایونز

 

جایگزین تخم مرغ

 

چنانچه تخم مرغ ندارید و در همان لحظه شرایط خروج از منزل برای خرید مهیا نیست، سس مایونز می‌تواند بهترین جایگزین برای تخم مرغ باشد. به طور مثال اگر غذای شما کوفته است، برای چسبندگی یا قوام آن می‌توانید از سس مایونز به مقدار دو قاشق غذا خوری کمک بگیرید.

 

اینو حتما ببین  کامل ترین راهنمای خرید غذاساز

 

پوره سیب

زمانی که سیب پخته می‌شود، بسیار چسبنده شده و می‌تواند مانند تخم مرغ برای چسبندگی مواد خشک به کار گرفته شود. سیب پخته علاوه بر ایجاد چسبندگی رطوبت مواد شما را افزایش می‌دهد. به کار گرفتن سه قاشق غذا خوری سیب پخته در غذای شما، به اندازه یک تخم مرغ کارایی دارد. آشپز می‌تواند با افزودن دارچین یا جوز هندی طعمی دلخواه به آن بدهد. بهتر است از سس یا پوره سیب بدون شکر استفاده کنید. می توانید سیب پخته شده را با غذاساز بوش پوره کنید.

کره انواع آجیل

کره آجیل مانند کره بادام، کره پسته، بادام زمینی و هندی، بهترین جایگزین تخم مرغ در آشپزی هستند. اگر شما نیاز به یک عدد تخم مرغ دارید، سه قاشق غذاخوری کره آجیل می‌تواند نیاز شما را برطرف کند، اما اگر به تعداد بیشتری تخم مرغ نیاز دارید، باید مقدار کره مورد استفاده را افزایش دهید. این کره‌ها در کیک و کلوچه بهترین پاسخ را به شما می‌دهند.

ترکیب سویا و آب

زمانی که تخم مرغ در دسترس شما نیست، یک قاشق غذا خوری پروتئین سویا را با ۳ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و در کمترین زمان آن را به کار ببرید. این ترکیب خانگی می‌تواند بهترین جایگزین تخم مرغ در آشپزی باشد. بهتر است سویا را به صورت آرد شده استفاده کنید.

 

اینو حتما ببین  ماهیتابه دوطرفه دسینی : قیمت ماهیتابه دو طرفه دسینی اصل ۱۴۰۲

 

جوش شیرین و سرکه

 

بهترین جایگزین تخم مرغ

 

ترکیب کردن یک قاشق غذا خوری با یک قاشق چایخوری جوش شیرین می‌تواند به عنوان بهترین محصول به جای تخم مرغ در آشپزی باشد.‌ در بین تمامی سرکه‌ها و استفاده آن در این ترکیب، سرکه سیب یا سرکه سفید مفیدترین انتخاب‌ها به شمار می‌آیند.‌ هنگامی که سرکه و جوش شیرین با هم ترکیب می‌شوند، یک واکنش شیمیایی رخ می‌دهد که ثمره آن تولید دی اکسید کربن و آب است. این دو محصول موجب سبکی و تولید هوا در مواد غذایی پخته می‌شوند.

دوغ یا ماست

ماست و دوغ جایگزین‌های بسیار مناسبی برای تخم مرغ هستند. اگر دوغ با جوش شیرین یا بکینگ پودر مخلوط شود به پر حجم شدن خمیر کمک زیادی می‌کند. دوغ برای پخت نان‌های سریع مثل نان ذرت یک انتخاب فوق‌العاده است. چهار قاشق غذاخوری دوغ برای تهیه کیک‌، می‌تواند، بهترین جایگزین تخم مرغ باشد. ماست هم یک لبنیات فوق العاده است که به آسانی با جوش شیرین یا بکینگ پودر مخلوط شده و واکنش سریع نشان می‌دهد. بهتر است از ماست ساده کمک بگیرید، زیرا ماست‌های پرورده یا طعم ‌دار و شیرین ممکن است فرم و مزه غذای شما را دچار تغییر کنند.

 

اینو حتما ببین  سرویس آشپزخانه لیمون: ۱۱ ست آشپزخانه و سرویس لیمون (۱۴۰۲)

 

جایگزین تخم مرغ در رژیم

گاهی گروهی از افراد به دلیل رژیم خاص غذایی نمی‌توانند تخم مرغ بخورند. به همین دلیل متخصصان تغذیه چند جایگزین برای تخم مرغ به این افراد معرفی می‌کنند که شامل موارد زیر است.

دانه کتان

 

بهترین جایگزین تخم مرغ

 

دانه‌‌های کتان دارای مقدار زیادی فیبر‌های رژیمی هستند که اگر با آب مخلوط شوند، چسبنده می‌شوند. این چّسبندگی می‌تواند به افزایش رطوبت مواد کمک کند.

 

اینو حتما ببین  نکات و راهنمای غذاساز بوش

 

آواکادو

آواکادو یکی دیگر از موادی است که می‌تواند به جای تخم مرغ در کلوچه و براونی به کار گرفته شود. فیبر موجود در آواکادو این ماده را چسبنده کرده است. این میوه حاوی مقدار زیادی چربی سالم است که حالت خامه‌ای را در پودینگ‌ها به همراه داشته باشد.

توفو

توفو مثل تخم مرغ پر از آب، پروتئین و چربی است. طعم ملایم و رنگ شیری رنگ دارد. از این ماده چسبنده برای افزایش رطوبت موادی مانند پنکیک، کیک و براونی استفاده می‌شود. یک چهارم فنجان یه جای یک عدد تخم مرغ کارآمد است.

 

بهترین جایگزین تخم مزغ

 

روغن و بکینگ پودر

زمانی که نیاز به محصولی برای خمیر کردن دارید، از مخلوط روغن و بکینگ پودر کمک بگیرید. یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر و نصف قاشق روغن نباتی می‌تواند جایگزین تخم مرغ شود. هنگام انجام این کار پروتئین هم به آن اضافه کنید تا دست پخت شما خراب نشود.‌

 

اینو حتما ببین  بهترین سرویس آشپزخانه پارچه ای؛ قیمت سرویس آشپزخانه (۲۰۲۴)

 

فیبر پوستله پسیلیوم

پوسته پیسیلیوم محصولی است که حاوی مقدار زیادی فیبر است. این پوسته موجب چسبندگی مواد می‌شود و رطوبت زیادی به ماده شما می‌دهد. بع جای یک عدد تخم مرغ یک قاشق چای خوری از این پوسته کافی است.‌

به جای تخم مرغ چه بخوریم؟

تخم مرغ یک پروتئین حیوانی بسیار مفید محسوب می‌شود که طرفداران زیادی داشته و کودکان هم به وفور آن را دوست دارند. اما ممکن است همین ماده خوشمزه از رژیم غذایی افراد به دلایل متعددی حذف شود و افراد به دنبال یک جایگزین مناسب برای آن باشند‌. مصرف کنندگان که گیاه خوار نیستند، به راحتی می‌توانند از گوشت مرغ، گوشت قرمز، ماهی و میگو استفاده کنند. همچنین می توانید برای طبخ این مواد غذایی از محصولات برند دسینی استفاده کنید.

 

انواع لوبیا

لوبیا‌ها لبریز از فیبر و پروتئین هستند که افراد گیاه‌خوار به وفور از آن مصرف می‌کنند. مصرف لوبیا به آسانی نیاز بدن شما به پروتئین را برآورده می‌کند. لوبیا را قبل از پخت به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید. پس از آن بدون افزودن روغن آن را بپزید. لوبیا را می‌توانید با برنج، سالاد، اسفناج مصرف کنید. لوبیا را به سوپ خود اضافه کنید تا غلظت سوپ شما را افزایش دهد.

سویا

پروتئین گیاهی سویا یک پروتئین کامل محسوب می‌شود. سویا را در غذاهای مختلفی مانند انواع کوکو، کتلت، ماکارونی و خورشت به کار ببرید. یک لیوان شیر سویا حاوی حدود ۶ گرم پروتئین است که می‌تواند جای تخم مرغ را پر کند.

 

اینو حتما ببین  راهنمای خرید و انتخاب سرویس آشپزخانه

 

انواع لبنیات

مصرف لبنیات می‌تواند جای تخم مرغ را برای مصرف کنندگان بگیرد. اگر دوست دارید لبنیات بخورید و چربی خون شما بالا نرود، پنیر کم چرب را در برنامه غذایی خود قرار دهید. ماست‌های طعم‌دار و پرورده چربی زیادی دارند، ماست ساده را بر ماست پرچرب ترجیح دهید.

 

سبزیجات

مصرف سبزیجات به شما کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهید و سلامتی قلب شما به خطر نیفتد. با خوردن انواع سبزیجات از خطر ابتلا به انواع سرطان در امان خواهید بود. یک فنجان بروکلی دارای ۴ گرم پروتئین است و یک فنجان اسفناج پخته شده حدود ۵ گرم پروتئین دارد.

 

جایگزین تخم مرغ در برنامه غذایی

گاهی ممکن است مصرف کننده‌ای دارای آلرژی به تخم مرغ باشد، به همین منظور می‌تواند از جایگزین تخم مرغ کمک بگیرد.‌

موز له شده

موز پوره شده یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین جایگزین‌های تخم مرغ است.‌ تنها ایراد پخت و پز با موز له شده این است که غذای شما طعمی از موز با خود دارد. ۶۵ گرم از موز له شده جای یک عدد تخم مرغ را می‌گیرد. موز له شده در انواع کیک، کلوچه، نان و براونی پاسخ بسیار خوبی دارد.

 

اینو حتما ببین  راهنمای سرویس چاقوی آشپزخانه

 

دانه‌های چیا

 

جایگزین های تخم مرغ در اشپزی

 

دستور مصرف دانه چیا چندان تفاوتی با دانه کتان ندارد. دانه‌های چیا را با سه قاشق غذا خوری آب مخلوط کنید و پنج دقیقه فرصت بدهید تا خودش را بگیرد و به غِلظت مناسب برسد.‌ نسبت چسبندگی دانه چیا بیشتر از تخم کتان است. از مهم‌ترین ویژگی‌های دانه‌های چیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش وزن
  • منبعی پر از پروتئین و کلسیم
  • پایین آوردن قندخون و در نتیجه درمان دیابت نو ۲
  • بهبود روند وضعیت گوارشی با کاهش نفخ و دل درد

 

اینو حتما ببین  ۱۰ سرویس آشپزخانه ارتیستون

 

پودر اروروت

اروروت گیاهی لبریز از نشاسته است که با یک غده زیر زمینی رشد می‌کند، نشاسته‌‌ای که از ریشه‌های این گیاه گرفته می‌شود، نوعی پودر خشک مانند آرد است. این پودر در پخت شیرینی، آشپزی خانگی و انواع کیک استفاده می‌شود.‌ دو قاشق غذا خوری پودر اروروت، ۳ قاشق آب جایگزین تخم مرغ است.‌ اگر بیشتر از یک تخم مرغ لازم داشتید، پودر بیشتری استفاده کنید.

سخن پایانی

تخم مرغ یک وعده غذایی کامل، مقوی و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. اما گاهی این محصول خوشمزه به دلایلی از سفره افراد حذف می‌شود. متخصصان تغذیه جایگزین‌های متعددی برای مصرف کنندگان پیشنهاد می‌کنند تا افراد بتوانند این پروتئین کامل را جایگزین کنند. مواد جایگزین تخم مرغ، موادی شامل، لوبیا، سبزیجات، لبنیات، سویا و گوشت قرمز هستند که افراد می‌توانند از آن مصرف کنند. برای آشپزی، کیک و پخت انواع شیرینی از موادی مانند جوش، دوغ، موزله شده کمک بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب اخیر

لینک های مفید

خرید گیم تایم
کاتالوگ رنگ موی اسکالیم
تنور گازی
ایروتایم
نایس مووی
آداب و رسوم شب یلدا
فهرست