برند گوچی در دنیای مد| تاریخچه مدل های برند معروف گوچی

  1. خانه
  2. دانستنی
  3. برندینگ
  4. برند گوچی در دنیای مد| تاریخچه مدل های برند معروف گوچی
برند گوچی- معرفی و محصولات گوچی

احتمالا از زمان های گذشته تا به الان نام گوچی به گوش خیلی از افراد، حتی در ایران نیز رسیده باشد. واضح است برند گوچی جزو لوکس ترین های بازار مد در جهان است که تعدادی از مردم نمی دانند برند گوچی برای کدام کشور است. این برند در کشور ایتالیا پایه گذاری شد و در واقع چرم ایتالیا از همان اول دارای مرغوبیت خوبی بود و در حال حاضر خیلی ها طرفدار آن هستند. تقریبا حدود یک قرن از شروع فعالیت این برند می گذرد، تا جایی که امروزه صنعت مد و پوشاک گوچی یکی از پرطرفدارترین های مد، در بین مردم سایر کشورها است.

برند لاکچری گوچی تقریبا از سال ۱۹۲۱ با تولید محصولات چرمی، قدم در صنعت مد و پوشاک گذاشت که البته مجموعه ای از طراحان حرفه ای را نیز در اختیار گرفت. از ویژگی های بارز و دوست داشتنی این برند، تولید و ابداع محصولاتی خاص و طراحی فوق العاده زیبا است که آن را تبدیل به برندی لاکچری و عاری از هر ایرادی در بین رقیبان می کند و برای همین مدل های برند گوچی در میان اکثر مردم جذابیت دارد. خلاقیت و کار دقیق در بین تمام محصولات چون کاملا حرفه ای و بی نقص بود، به عنوان نمادی اختصاصی به حساب می آمد و به نوعی آن را از سایر محصولات رقبا مجزا می کرد.

 

 

کاملا روشن است که موسس این برند یعنی گوچیو گوچی، ناهمواری های زیادی را در مسیر پیشرفتش طی کرده است. حتی الساندرو میشل که چند سالی از قرن ۲۱، مدیریت این برند را بر عهده داشت همین روش را پیش گرفت و اتفاقاتی که در مسیر رو به جلوی شرکت اتفاق می افتاد را کاملا هوشمندانه رفع می کرد. در کل اگر در مسیر پیشرفت و برند سازی برندهای مطرحی از قبیل گوچی مسائلی مانند مشکلات مالی، شکست یا رسیدن به موفقیت اتفاق نمی افتاد که برند ایتالیایی گوچی چنین جایگاهی در بین مخاطبان از سراسر دنیا پیدا نمی کرد.

تاریخچه پایه گذاری برند گوچی

در سال ۱۸۸۱ پسری ایتالیایی به نام گوچیو گوچی تصمیم گرفت که به کشور انگلستان و شهر لندن مهاجرت کند. او در ابتدا به کار خدمتکاری در هتل ها مشغول بود و حتی سابقه کار در هتل معروفی به نام ساووی را هم داشت. اولین جرقه در ذهن این پسر جوان بعد از نقل مکان به شهر پاریس و با دیدن چمدان و کیف های زنانه متنوع مسافران ایجاد شد و علاقه زیادی به طراحی آنها در ذهن او بوجود آمد. حتی گوچیو در لندن که بود برای آشنایی بیشتر، از محل تولید چرم های معروف برند H.J cave که تولیدات کیف دستی های بسیار زیبا بود نیز دیدن کرد.

 

بنابراین با تجربه هایی که بر حسب علاقه اش جمع آوری کرد، در ۴۰ سالگی تصمیم به بازگشت به شهر خودش یعنی فلورانس گرفت. به هر حال از زمان های قدیم فلورانس در کشور ایتالیا، مواد اولیه ساخت چرم را در کنار چرم سازان حرفه ای در اختیار داشت که گوچیو از آنها در کار خودش کمک گرفت. سال ۱۹۲۰ سال شگفت انگیزی برای گوچیو گوچی بود، زیرا استارت تاسیس اولین فروشگاه تخصصی او در فلورانس زده شد.

برند گوچی بتدریج بعد از تاسیس اولیه به سرعت محصولات چرمی، آمیخته با روش های سنتی در کنار روش های صنعتی رایج، پوشاک و وسایل تزئینی چرمی متنوعی را به بازار عرضه کرد.
سوارکاران جزو اولین مشتری های محصولات چرم گوچی بودند که لباس های چرمی مخصوص خود را از این برند سفارش می دادند. ممکن است در ذهن خیلی ها رنگ¬هایی از گوچی که قرمز و سبز هستند مانده باشد، چون این رنگ ها را در کفش های تولیدی خود بسیار به کار می برد و تا الان هم این رنگ ها به نوعی بیانگر نماد اصلی برند گوچی هستند.
شعبه های دیگر گوچی بتدریج با اضافه شدن دو شهر دیگر یعنی میلان و رم شروع شد و بعد از گذشت زمان تعداد فروشگاه ها در بقیه نقاط دنیا افزایش پیدا کرد.

اینو حتما ببین  کیف برند خارجی، ۲۰ کیف مارک زنانه (۲۰ برند کیف)

مارک گوچی چگونه موفق به ایجاد رونق در کار خود شد؟

گاهی بعضی کمبود ها در روند یک تولیدی اختلالات بزرگی را همراه دارد که گوچی این موضوع را در دوران جنگ جهانی دوم تجربه کرد. ولی از نکته عالی این برند نسبت به سایرین این بود که بدلیل نبود مواد اولیه مایوس نشدند و با جایگزین کردن برخی مواد و ترکیب آنها، با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دادند. نمادهای موجود در شهر فلورانس ایده های خوبی برای نماد اختصاصی گوچی شدند. این نمادها ابتدا با دو حرف انگلیسی G که قرمز و سبز بودند شروع شد و بعدها با تاج برند گوچی که برگرفته از جریان روبان و سپر مخصوص به شوالیه های زمان قدیم در ایتالیا بود، آمیخته شد.

رونق و محبوبیت گوچی
تقریبا سال ۱۹۵۳ میلادی زمانی بود که پسران گوچی با نام های رودولفو و آلدو در جهت گسترش جهانی شدن برند، به فکر ایجاد نمایندگی در شهر نیویورک شدند. متاسفانه گوچیو گوچی در سن ۷۲ سالگی درگذشت و این حدود ۱۵ سال بعد از راه اندازی نمایندگی پسرانش در آمریکا و شهر نیویورک بود. کم کم دامنه کارهای برند گوچی گسترده شد و با رونق تولیداتش به فکر ایجاد نمایندگی در شهرهای دیگری مثل لندن، فلوریدا، بورلی هیلز و غیره شد.

محبوبیت گوچی در میان هنرمندان و افراد مشهور

در گذشته های دور یعنی حدودا از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰، اصطلاحی به نام مسافران جت Jet وجود داشت که ورود مسافران سرمایه دار یا افراد مشهور سینمایی به شهر فلورانس را نشان می داد. وقتی ستاره های سینمایی، محصولات گوچی را استفاده کرده و با آنها عکس های تبلیغاتی برای مجله های مد و فشن می گرفتند، باعث رونق و شناخته تر شدن برند در میان مردم بودند.
جان کندی در آن دوران رئیس جمهور آمریکا بود که همسرش یعنی ژاکلین کندی با استفاده از کیف دوشی برند گوچی در مکان های متعدد، محبوبیت بیشتری را برای این برند بدست آورد.

محبوبیت برند گوچی
در واقع خلاقیت این برند آنقدر رو به پیشرفت بود که به عنوان مطرح ترین حوزه، برای طراحی قرن بیستم شناخته می شد. گوچی در ساخت محصولاتش سعی می کرد از پوست بسیاری از حیوانات استفاده کند تا کیفیت بهتری را برای تولید محصولات خود بدست آورد. علاوه بر اینها جنس هایی از قبیل پارچه ساتن و کرباس بمنظور ساخت محصولات ضد آبی مثل انواع کیف، نقطه عطفی برای پیشرفت برند گوچی به حساب می آمد.

آغاز برندسازی گوچی

برندسازی برند گوچی توسط پسر گوچیو یعنی آلدو صورت گرفت و موفق به ارائه دو حرف GG به عنوان نماد برند اختصاصی خود شد. این نماد بیانگر نام و نام خانوادگی پدیدآورنده گوچی، یعنی پدر آلدو بود. البته گاهی هم با استفاده از جمله معروف Made in Italy در تولیداتش، برند خود را بیانگر این عبارت می دانستند.

بتدریج با ابداع طرح هایی مثل پروانه در محصولاتی مثل پارچه های ابریشمی دست به نوآوری های جدید زد و با گذشت زمان نقش های گل دار و مدرن تر نیز به آنها اضافه شدند. بعدها همسر شاهزاده موناکو یعنی پرنسس گریس شخصا در نمایندگی گوچی حضور یافت و باعث محبوبیت بیشتر این برند در میان بسیاری از مردم زمان خود شد. در پایین عکس برند گوچی از آخرین تغییرات لوگو این برند را مشاهده می کنید.

آغاز برندسازی گوچی

برادر آلدو یعنی رودولفو نیز ابداعات جدید دیگری را برای برند گوچی رقم زد و آن هم تولید یک روسری با طرح گل برای پرنسس گریس بود. البته برای این کار از طراح حرفه ای آن دوران به نام ویتوریو اکورنرو کمک گرفت، بنابراین موفق به خلق طرحی ویژه و خاص برای روسری اختصاصی ملکه شد. با گذشت زمان گوچی وارد عرصه جدید در تمام محصولاتش با درج گل روی لباس، کیف و غیره شد تا جایی که طرفداران، از این مدل ها برای شرکت در مهمانی های مهم استفاده می کردند.

نوآوری های روز افزون برند گوچی تا آنجایی ادامه یافت که با خلق محصولات جدید شهرت بیشتری نیز بدست آوردند. مثلا در سال ۱۹۷۰ چمدان های زیبایی به نام مجموعه «رولز رویس» را به بازار عرضه کردند. کمی بعد از آن هم اقدام به تولید محصولاتی از قبیل ساعت، عینک، انواع جواهرات و همچنین کروات متنوع شدند که قدم جدیدی برای برند گوچی در بازارهای جهانی بود.

اینو حتما ببین  برند کیف ترکیه ای: معروف ترین+ ۲۸ بهترین کیف ترکیه (۲۰۲۴)

برند گوچی و طراحی داخلی برای خودروها

آلدو گوچی هر اندازه که پیشرفت های بسیاری برای محصولات گوچی پیدا می کرد، سعی داشت وارد تولیدات در حوزه های جدیدتری شود. به عنوان مثال دهه ۱۹۷۰، زمانی بود که او تصمیم به همکاری با یک شرکت خودروسازی در آمریکا گرفت. پس با ایجاد طراحی داخلی اتوموبیل با نام Hornet، در کمپانی اتوموبیل سازی AMC شروع به فعالیت کرد. از مشهورترین مدل های ارائه شده گوچی برای داخل خودرو، می توان به مدل مشهور «Sportabout» اشاره کرد. در واقع دهه های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳، سال¬های ابداح اولین طرح ها، برای طراحی قسمت داخلی انواع خودروهای AMC بود.

رنگ های اختصاصی برند گوچی یعنی همان سبز و قرمز معروفش نیز در طراحی داخلی خودرو به خوبی دیده می شد. تا اینجای کار کاملا واضح است که یک موفقیت برای گوچی، انگار راه را برای موفقیت های بعدی این برند، باز می کرد تا بتواند گسترش بیشتری در حرفه خود، در سطح جهانی بدست آورد.

طراحی گوچی برای خودروها

گوچی در رابطه با طراحی خودرو از خلاقیت هایی از قبیل، درج لوگوی GG با رنگ های مختص خود، روی سطوح سقف و قست داخلی خودرو استفاده می کرد. در نهایت برند گوچی رنگ بندی های سبز، بژ و سفید را در مدل های ۲۵۸۴ تولیدی دهه ۱۹۷۲ و مدل ۲۲۵۲ تولیدی ۱۹۷۳ استفاده کرد. بعدها کادیلاک سویل نیز در شهر میامی ایتالیا و در دهه ۱۹۸۴، سفارش طراحی داخلی خود را به گوچی سپرد. با این تفاوت که این بار طراحی برند گوچی فقط برای داخل اتومبیل نبود، بلکه کمی هم روی قسمت خارجی خودرو کار کرده بود. خودرو برند فیات مدل «فیات هاچ¬بک ۵۰۰» نیز در ۲۰۱۱ به لیست همکاری های برند گوچی با خودروسازان مختلف اضافه شد که البته کمی بعد دوباره منجر به همکاری مدل بعدی فیات با نام c500 نیز شد.

برند گوچی موزه ای را در فلورانس ایجاد کرد

در شهر فلورانس ایتالیا ساختمانی بسیار قدیمی وجود دارد که قدمتش به سال ۱۳۵۹ میلادی برمی گردد. ولی بعد از بازسازی در دهه ۱۹۰۵ بمنظور دادرسی مشکلات موجود، بین برخی اقشار به کاربرده می شد و به نوعی یک دادگاه برای حل اختلاف محسوب می شد.

ولی در حال حاظر گوچی برای نمایش بسیاری از محصولات نوسالوژی که همراه با کلی خاطرات زیبا هستند، از این ساختمان استفاده می کند. البته این موزه برای به نمایش گذاشتن برخی از وسایل هنری که مربوط به دوره معاصر نیز هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

خیلی جالب است که هر اتاقی مربوط به برند گوچی، دسته بندی مشخص از جمله، کیف و چمدان، لباس و اکسسوری های مختلف دارد. فرض بفرمایید داخل اتاقی به نام «تم مسافرت» می شوید، در آنجا تنها چیزهایی که می بینید فقط مختص این کار هستند. مثلا مجموعه ای از چمدان های متنوع و صندوق های مخصوص برای سفر دیده می شود. حتی در دوران قرن بیستم مجله هایی که از جت ست و آمدن سرمایه داران بزرگ برای خریداری برند گوچی نوشته بودند، نیز به چشم می خورد.

 

برند گوچیدر فلورانس

 

حتی بخشی به نام Logomania در موزه وجود دارد که در مورد مراحل شکل گیری گوچی است. در این بخش انواع لباس¬ها و وسایل تزئینی گوچی در طی دوران رشد خود، همراه با درج لوگوی اختصاصی آن دیده می شود. این برند در زمان نبود مواد اولیه و جنگ جهانی دوم از چوب بامبو برای دسته کیف های تولیدی اش، استفاده می کرد که نمونه هایی از آن را در موزه خواهید دید. جالب است که برای ساخت این مدل کیف ها، ۱۳ ساعت وقت می گذاشتند تا فرآیند ساخت آن تمام شود. در حال حاظر گاهی نمونه ای از محصولات، از همان روش قدیمی ۱۹۴۰ استفاده می کنند.

مارک گوچی چه ناهمواری هایی در شناسنامه فعالیت خود دارد؟

در سال ۱۹۸۳ یکی از پسران گوچیوی مرحوم، درگذشت و مدیدیریت به پسرش یعنی «ماریتزیو» نوه گوچی انتقال یافت. با این تحول نهایتا پسر رودولفو، تصمیم به اخراج عمویش یعنی آلدو گرفت که البته بعد از گذشت چندین سال، آلدو نیز به دلیل فرار از مالیات مدتی به زندان افتاد. متاسفانه در سال ۱۹۸۸ پسر رودلفو نتوانست به خوبی از عهده مدیریت برند گوچی برآید و بتدریج مجبور شد تا سهامی که از گوچی به او رسیده را به یک کمپانی متعلق به کشور بحرین، یعنی شرکت Investcorp بفروشد.

سال ۱۹۹۵ مجددا اتفاق بدتری افتاد و زندگی ماریتزیو بوسیله قتل پایان یافت. قاتل او فردی بود که به عنوان خدمتکار توسط همسر سابقش که پاتریزیا رجیانی نام داشت تعیین شده بود و سرانجام با شلیک چند گلوله ماریتزیو را از پای درآورد.

بنابراین بعد از این ماجراهای تاسف آور، سرمایه گذاران مجبور به جایگزین فرد دیگری برای مدیریت گوچی شدند. این فرد نامش دومنیکو د سوله، همان وکیل خانوادگی گوچی و محصل دانشگاه های آمریکا بود.
البته قبل از اینکه پسر رودولفو به قتل برسد، حرکت بسیار موثری را در سال ۱۹۸۹ برای رهایی از بحران انجام داد و آن هم استخدام فردی با نام دان ملو برای طراحی لباس های متنوع بود. ملو همواره سعی می کرد که اعتبار از دست رفته برند گوچی را مجددا برگرداند. بنابراین تصمیم گرفت به تام فورد پیشنهاد قبول مسئولیت، برای قسمت برند و در رابطه با لباس های آماده را بدهد که خوشبختانه تام فورد هم پذیرفت. ملو در کنار فورد دست به نوآوری های بالاقوه ای زد و بعد از گذراندن ۴ سال تلاش مداوم، محل مدیریت گوچی که در آن زمان در میلان بود را به محل اولیه اش یعنی فلورانس برگرداند.

تحولات جالب گوچی در سال های آخر قرن بیستم

در سال ۱۹۹۵ اتفاق جالبی افتاد که منجر شد، مسیر ورود برند گوچی به بازارهای مالی بورس باز شود. همچنین چند سال بعد و قبل از رسیدن به سال ۲۰۰۰، گوچی موفق به خرید برند Severin-Montres شد و بعدها نیز نام برند خود را بروی آن گذاشت. پپیشرفت های زیادی در همان سال ها نصیب این برند پرتلاش شد که از جمله مهترین آنها می توان به گسترش شعبه های متعدد گوچی که به عدد ۷۶ در کل کشورهای دنیا رسیده، اشاره کرد.

برند لاکچری گوچی

تام فورد توانست کمک های موثری را به دسوله مدیریت برند گوچی بدهد، بخصوص مسائلی که مربوط به برندهای دیگر، بمنظور خرید آنها بود. حتی برخی از برندها مایل بودند تا گوچی را در مالکیت برندشان سهیم کنند. برند گوچی در سال ۱۹۹۸ شلوار جینی تولید کرد که قیمتش در شهر میلان حدود ۳۱۳۴ بود و همین امر باعث شد که این محصول را به عنوان گرانترین شلوار جین در کتاب مخصوص رکوردهای گینس به ثبت برسانند. طرح روی پارچه از نوع پاره پاره، بصورت ناهمگون و با درج تزئیناتی از قبیل دانه های آفریقایی شکل داده شده بود. چندین سال بعد از عبور از قرن بیستم، یعنی در سال ۲۰۰۵، شلوار گران قیمت دیگری که متعلق به برند Levi بود و به عنوان عتیقه به حساب می آمد، با ۶۰ هزار دلار فروخته شد و بدینوسیله دوباره رکورد گینس شکسته شد.

اینو حتما ببین  داستان مهیج برند ورساچه

گوچی در دنیای اینترنت چقدر فعال بوده است؟

در حال حاضر، این برند در دنیای دیجیتال، فعالیت های گسترده ای دارد و از طریق انواع شبکه های اجتماعی و سایت مخصوص به خودش در اینترنت، محصولات بیشتری را در معرض عموم قرار می دهد. این برند در سال ۲۰۱۷، رشد قابل توجهی را از طریق فروش های اینترنتی و بازاریابی دیجیتال بدست آورد. بنابراین مدیران بخش دیجیتال، روش های موثری را برای افزایش فروش محصولات گوچی در پیش گرفتند که از این طریق رشد قابل توجهی در مسائل ارتباط با مشتریان حاصل شد.

موضوعی که برند گوچی را در این حوزه، متمایز از دیگر رقبا می کرد، برنامه ریزی برای ارائه توضیحات کامل در مورد هر یک از محصولات بود. حتی سرمایه گذاری های بسیاری در رابطه با این بخش انجام داد که واقعا ارزشش را داشت، زیرا از این طریق موفقیت های زیادی در برند ایجاد شد. مثلا ارائه تصاویر و ساخت ویدئو از محصول در حال ساخت، رابطه موثری را در بین مخاطبان بوجود آورد.

تاکنون گوچی توانسته مدیریت خوبی را در اینترنت و دیگر شبکه های مجازی از قبیل توییتر، فیسبوک یا یوتیوب و غیره بدست آورد. پس از مدتی این اکانت ها در انواع شبکه های مجازی توانستند، طرفداران بسیاری را برای برند ایتالیایی بدست آورند. علاوه بر اینها بازیگران مشهور هالیوود نیز با شرکت در تبلیغات برند گوچی، محبوبیت خاصی را برای برند در میان مخاطبان ایجاد کردند.

برای مشاهده تمامی محصولات برند گوچی، وارد لینک زیر شوید:

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

انتقادات و مشکلات برای برند گوچی

گاهی وقتی یک برند رشد کرده و در میان مردم محبوبیت پیدا می کند، برخی دست به کپی کردن محصولات آن برند می زنند. بنابراین برند گوچی هم با این چالش روبرو بوده است، زیرا برخی از برندها دست به تقلید از طرح ها و مدل های آن می زدند که تخلف به حساب می آمد. به همین خاطر این برند، شکایتی را بر علیه دیگر برندهایی که از روی او حقوق کپی رایت را رعایت نکرده بودند، تنظیم کرد که بالاخره منجر به محکومیت متخلفان شد.

انتقادات به گوچیالبته گوچی در کارنامه کاری خود همواره مورد انتقاد سازمان های مردمی بوده است. زیرا این برند نیز مانند سایر برندهای دیگر برای جذابیت تبلیغات خود از عکس زنان، آن هم با پوششی نامناسب استفاده می کرد. هر چند که این مسئله برای گوچی چندان مهم نبوده و در حال حاظر نیز گاهی از همین شیوه در فضای اجتماعی استفاده می کند.

آیا این برند ایتالیایی، کارهای خیر خواهانه ای داشته است؟

بسیاری از برندهای معروف، حرکت های وسیع خیرخواهانه دارند که گوچی هم یکی از آنها به شمار می آید. نمونه ای از این فعالیت ها برای برند گوچی در سال ۲۰۰۵ بود، زیرا مدیریت آن تصمیم به انجام موافقتنامه ای با سازمان یونیسف گرفت. بر اساس این قرارداد، درصدی از میزان فروش کالاها را به کمک های تحصیلی کودکان اختصاص می دادند. یا به تامین سلامت آنان و همچنین فراهم کردن آب سالم برای برخی از نقاط دنیا به ویژه کودکان بی پناه آفریقایی می پرداختند.

رقمی که در رابطه با این کمک¬ها در طی ۵ سال توسط گوچی به یونیسف اهدا شد، حدود هفت میلیون دلار برآورد شد. در سال ۲۰۰۴ پروژه ای با نام Schools for Africa توسط انجمن شهر هامبورگ و سازمان نلسون ماندلا پایه گذاری شد که برند مشهور گوچی یکی از مهم ترین فعالان آن محسوب می شد. بر اساس این طرح، موقعیت تحصیل ایده آل برای بسیاری از کودکان فقیر و صدمه دیده از بیماری ایدز، فراهم می شد.

در کل این برند فعال در طرح های زیادی شرکت کرده است. مثلا سال ۲۰۱۳ در پروژه ای جهانی که به Chime for change مشهور شد، گوچی در موثر کردن نقش خانم ها در جامعه فعالیت های زیادی انجام داد.

اینو حتما ببین  معرفی برند محبوب منگو

تاثیر مدیریت جدید

از هنگام ظهور برند گوچی تا الان، افراد زیادی به عنوان مدیرعامل در آن مشغول به کار بوده اند. از سال ۱۹۲۰ توسط اصلی ترین مدیریت یعنی گوچیو گوچی، تا سال ۲۰۱۵ که مارکو بیزاری مدیریت آن را بر عهده داشت، البته در این بین هم افراد زیادی به عنوان مدیر عامل کار کردند. ولی آقای مارکو بیزاری توانست به خوبی با برنامه ریزی منظم وصحیح، شهرت این برند را افزایش دهد. مارکو در ابتدای کار خود، فردی به نام الساندرومیشل را برای طراحی محصولات گوچی در نظر گرفت. الساندرو نیز شگفتی های زیادی در طراحی های خود ایجاد کرد و از سبک هایی که همراه با تلفیق طرح های قدیم و جدید بودند، استفاده می کرد تا بتواند محصولات خاصی را ابداع کند.

الساندر مدیر شرکت گوچی

در واقع الساندرو با قبول مدیریت در گوچی، باعث رشد چشمیر این برند شد. قبل از ۲۰۱۵ بتدریج نقش گوچی در بازار کمرنگ تر شده و نزدیک به فراموشی شد. ولی با راهکارها و برنامه ریزی های درست میشل و افزایش تعداد کارمندان، توانست روحی تازه به این برند پرسابقه بدمد. کار مداوم همراه با حفظ نشاط و روحیه بالا و تبعیت از برنامه های کاربردی مدیریت جدید، سرانجام منجر به رشد و رونق مجدد برند گوچی در بازارهای جهانی شد که البته کار بسیار بزرگی نیز بود.

این راهکار موثر میشل باعث شد که جوانان با وجود برندهای نوظهور دیگر، باز هم سراغ خریداری از لباس ها، کیف و اکسسوری های متنوع گوچی بیاند. حتی استفاده از طرح های نوستالوژی این برند توسط جوانان در شهرهای معروف دنیا بسیار هیجان انگیز است. امروزه به خاطر محبوبیت این برند در میان نسل جدید، با اصطلاحاتی خودمانی چون Guccify در بین آنها روبرو می شوید.

در همه حال سعی شد تا روند لوکس بودن برند گوچی، چه از لحاظ مدرنیته یا طراحی های کلاسیک به خوبی حفظ شود و همینطور خواسته¬ها و سلایق مشتریان را تامین کند. این برند هم مثل برندهای مشابه خود، قیمت های بسیار زیادی برای محصولاتش در نظر می گیرد. ولی چون جوانان تمایل زیادی نسبت به مدل های گوچی دارند، بازهم سعی می کنند پس اندازی از درآمدشان را برای خرید از این برند لوکس قرار دهند.

سودآوری برند گوچی

وضعیت سودآوری گوچی در قرن ۲۱

  • در سال ۱۹۹۰ این برند در میان جوانان شهرت بسیاری داشت. هرچند که بعد از آن برنامه ریزی برای تبلیغات در جهت تشویق افراد مشهور و خرید کردن محصولات بوسیله سلبریتی ها در نظر گرفته می شد. ولی طی سالیان قبل و با مدیریت قوی مارکو بیزاری و طراح مخصوص خود، مجددا این تبلیغات در جهت تقویت گرایش جوانان به سمت گوچی صورت گرفت.
  • در حال حاظر جوانان نقش بسیار مهمی در گوچی ایفا می کنند و همچنین اشتیاق بالایی نیز برای خدید انواع محصولات این برند دارند. سرمایه گذاری بسیار زیاد گوچی، برای خلق تبلیغاتی جذاب در فضاهای اجتماعی مثل اینترنت و غیره سبب شده تا ماه های آخر سال ۲۰۱۷، سود قابل توجهی را نصیب صاحب این کمپانی بزرگ کند. این سود بالغ بر ۴۹% است که برای گوچی رشد اقتصادی بسیار خوبی به نظر می رسد.
  • البته در سال ۲۰۱۶ نیز درآمد قابل توجهی نصیب برند گوچی شد که تحلیل گران این رقم را چیزی حدود «چهارو سه دهم میلیارد» برآورد کرده اند. با گسترش تقاضا و پیشرفت های روز افزون در مدل های معروف برند گوچی در کنار درآمدزایی بسیار زیاد، امروز شاهد تاسیس فروشگاه ها و شعبه¬های بسیار زیادی از برند گوچی در کل کشورهای دنیا هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب اخیر

لینک های مفید

خرید گیم تایم
کاتالوگ رنگ موی اسکالیم
تنور گازی
ایروتایم
نایس مووی
آداب و رسوم شب یلدا
فهرست